
-
To seter er nok for de fleste
To seter dekker hverdagen og frigjør både plass og penger. For mange blir Swipp den perfekte bil nummer to.
Null bompenger gir mindre utgifter
Du kutter faste kostnader hver måned. Mange opplever at Swipp nesten betaler seg selv.
22 mil rekkevidde holder i hverdagen
Dekker hverdagskjøring uten daglig lading. De fleste lader på natten eller når den står parkert på jobben.
90 km/t er raskt nok for by og pendling
En toppfart på 90 km/t er mer enn tilstrekkelig for både bykjøring og motorvei med fartsgrense 80.
Lader fra 20-80% på 3.5 time
Lading fra 20–80 % på 3.5 timer gir deg fleksibiliteten du trenger, særlig når du lader om natten eller på jobben.
Bagasjerom plass til 4 store kofferter
600 liter bagasjeplass gir deg god plass i hverdagen, enten det er til handleposer, barnevogn eller en IKEA-tur.

Flere bedrifter sparer over 300k over en leasingperiode med Swipp - sjekk hva du kan spare
Sammenlign kostnader og se hvor mye dere kan kutte
Investering
Leasing
Drift (per kjøretøy)
Spørsmål og svar
Swipp er registrert som en elektrisk MC under kjøretøyklassen L7e. Denne type kjøretøy er i henhold til norsk lov fritatt for bompenger.
Swipp gir 5 års garanti fra fabrikk på lithium batteriene, controller og elektromotor. De tre desidert dyreste komponentene. Utover dette følger Swipp norsk lov hva gjelder garanti og reklamasjon.
For å kjøre en Swipp trenger du førerkort klasse B.
Alle privatpersoner kan søke om 25.000 NOK i støtte fra Enova, et tilskudd for å fasilitere for flere mindre og mer bærekraftige kjøretøy på norske veier.
Dette tar ca.3 minutter og gjøres enkelt her (Elmotorsykkel | Søk om støtte til kjøp av elmotorsykkel | Enova) så snart du har fått registreringsnummer på ditt kjøretøy. Støtten gjelder bare ved førstegangsregistrering.
Pengene er vanligvis på konto innen 1-2 uker og ingen av våre kunder som har søkt om støtte har fått avslag. Ordningen kan endre seg og denne informasjonen er oppdatert 29.01.2025.
Swipp holder inntil 90 km/t og kan kjøres på alle norske motorveier.
Swipp har et omfattende siikkerhetssystem som inkluderer airbag på førersiden, ABS, BOS, EBD og EPS-system. I tillegg er kjøretøyet utstyr med blindsonekamera i speilene. Disse funksjonene bidrar til å gjøre Swipp til et trygt og pålitelig alternativ til en elbil og betydelig tryggere enn en konvensjonell MC.
Swipp kan lades på alle ladestasjoner med Type 2-uttak, hjemmeladere som Amina eller tilsvarende og direkte i en vanlig stikkontakt (Schuko). Dette betyr at du kan lade Swipp på samme måte som en tradisjonell elbil, men med den ekstra fordelen av å kunne benytte en standard stikkontakt.
Swipp støtter ikke hurtiglading, men lader med en effekt på:
Opptil 3,2 kW ved 16A
2 - 2,2 kW ved 10A
Dette gir fleksibilitet til å lade hvor enn det passer deg, enten hjemme eller på offentlige ladestasjoner. Merk at dersom du lader mellom 20-80%, vil ladetiden være kortere enn ved lading fra 0-100%, da de siste og første 10% tar lengre tid.
Swipp med inntil 170 km rekkevidde lader fra 0-100% på ca. 3,5t. Swipp med inntil 220 km rekkevidde lader fra 0-100% på ca. 5 t.
Opplys om ditt chassisnr. eller reg.nr, samt:
Merke: 1837 Baw
Model: Pony - Baw
Kjøretøygruppe: L7e
Teknisk undergruppe: CU
Kjøretøygruppe avgift: 620
Vi har samarbeid med Gjensidige som er blant de rimeligste og du kan enkelt kontakte de her
Det er to seter i Swipp og et bagasjerom på ca. 600 L.
Nyttelasten er 365 kg.
Det er kun airbag på førersiden og det kan enkelt installeres tilbehør for trygg festing av barnesete.
Swipp Mobility Group AS har innhentet en vurdering fra Bjerkan Stav Advokatfirma AS i forbindelse med spørsmål om dagens bompengefritak kan forsvinne:
"Lovgiver har anledning til å øke/innføre bompenger for et utslippsfritt kjøretøy, men dette er en politisk prosess som vil ta tid å gjennomføre dersom det blir politisk flertall for en slik innføring. I skrivende stund foreligger det imidlertid ingen kjente forslag om en slik innføring og en eventuell bompengebelasting av deres kjøretøy ligger i alle fall flere år frem i tid." (07.02.2025)
Swipp har tre sentrallagere med deler som supplerer verkstedene i hele landet. Vanligvis har man deler tilgjengelig på 1-3 virkedager. I tillegg har Swipp produsenten i ryggen med over 70 års erfaring i automotive industrien og produksjon på over 200.000 kjøretøy i året - dette gir våre kunder ekstra trygghet med en solid og etablert aktør bak seg.
Swipp er testet i forhold ned til minus 25 grader. Les rapporten her:Kunder må regne med 35-45% reduksjon i rekkevidde på kalde vinterdager og generelt vil rekkevidde avhenge av årstid, kjøremønster, varmebruk, dekktype og værforhold. Om sommeren under optimale kjøreforhold er oppgitt rekkevidde tilnærmet reell.
Swipp klarer seg bra på vinterføre og har bedre fremkommelighet enn mange vanlige elbiler grunnet sine smale dekk. Kjøretøyene kan leveres på både vanlige vinterdekk og piggdekk (de fleste steder er det ikke piggdekkgebyr på disse).
Siden Swipp er vesentlig lettere enn vanlige elbiler vil litt ekstra vekt på hver side over hjulene i bagasjerommet under enkelte forhold bidra til å forbedre vinteregenskapene ytterliggere. Eksempelvis en sekk med salt eller sand som kan være greit å ha med seg uavhengig av kjøretøy om vinteren.
Swipp har trommelbremser bak og skivebremser foran.
Swipp er utstyrt med bakhjulstrekk.
Swipp kan søke finansiering hos vår partner AS Financiering.
Dette er inkludert i det du betaler til forsikringen. Det er derimot en engangsavgift på 725 NOK.
Ca.300 siden januar 2024 (info per januar 2025).
De fleste steder er det ikke piggdekkgebyr.
Dette avhenger av din historikk og evt. eksisterende kundeforhold hos ditt forsikringsselskap, men vi anbefaler Gjensidige som i mange tilfeller våre kunder rapporterer om at gir ca. halv pris sammenlignet med en vanlig elbil. Du kan forvente forsikring til ca.2500-6000 i året.
Ønsker du å vite mer om Swipp?
